Thursday, July 10, 2008

Chocolate nougat-caramel bites

These delicious homemade nougat-caramel pralin,with their filling of light chocolate nougat and creamy caramel..resemble the popular Milky Way candy bars, just in smaller version..

Ingredients:
350g milk chocolate chips
3 tbsp water
320g marshmallow cream/Marshmallow Fluff
40 soft store-bought caramels
½ dl cream
400g chocolate for dipping


Preparation:

1. Prepare an 20X20cm pan by lining it with foil and spraying the foil with nonstick cooking spray.
2. Melt Chocolate in water bath or microwave.
3. Once the chips are melted, add the marshmallow cream and the water and stir until the mixture is smooth. Pour it into the prepared pan and smooth it into an even layer. Place the pan in the refrigerator to chill the mixture while you prepare the caramel.
4. Place the unwrapped caramels in a microwave-safe bowl with the cream. Microwave until the caramels are melted, stirring after every minute. Stir until the caramel-cream mixture is smooth and well-mixed.
5.Pour the caramel over the chocolate layer in the pan and spread it into a smooth layer. Refrigerate the candy to set the chocolate and caramel, at least 4 hours or overnight.
6. Once the chocolate and caramel layers are completely set and firm, prepare the chocolate for dipping. While the chocolate is cooling, remove the candy from the refrigerator, and pull up on the foil to lift the candy from the pan. Using a sharp knife,Cut candy to any desired size and shape.
7. Using two forks or dipping tools, Dip each candy into the melted chocolate, caramel side facing up.Bring it out of the chocolate and place it on the prepared baking sheet. Place the bars in the refrigerator for 10 minutes to set the chocolate. Once set, the bars can be served immediately.

10 komentari:

linda said...

Those look and sound so delicious!

cuisine by monsoon said...

Ovo mi se jako svida i vec vidim da ce zadovoljiti moju 'zed' za slatkim.
samo sto je to marshmallow cream?
da li to kupis ili imas recept za napraviti ju?

Meddi said...

Thank you Linda.. :D
Monsoon ti bi ako nista trebala naci marshmallow Cream..to ti je Americki proizvod zove se jos i Marshmallow Fluff mada ako je nemozes naci ima kod mene i recept za domacu varijantu..samo neznam jesam li ga ovdje napisala..ali na Coolinarki ima.. :D

cuisine by monsoon said...

hvala meddi
potrazit cu ju u supermarketu a ako ne nadem onda cu pokusati napraviti tu kremu prema tvom receptu.

Meddi said...

Ma nema na cemu.. probaju malo googlati da vidis pakovanje i tako ces znati sta trazis u trgovini.. :)

cuisine by monsoon said...

hi meddi,
nasla sam i kupila marshmallow cream. i bas sam htjela poceti praviti ove tvoje cokoladice kad sam skuzila da nemam dosta marshmallow cream. recept zove 32og a ja imam samo 213g!!! evo jos se smijem samoj sebi sto nisam pogledala neto tezinu na boci. mislila sam boca je velika i sigurno ce biti dosta jedna... boca jest velika ali taj marshmallow cream/fluff je toliko lagan da ga u gramima nema dosta.
he he ima jedna dobra stvar s njim a to je da nema masti uopce, fat free!!!:)))
anyway da ne duljim, u subotu opet idem u taj ducan pa cu kupiti jos i onda se bacam na posao.

Meddi said...

hahahah..A jesi me nasmijala... :D
Usvakoms lucaju potrebna ti je 1 ½ boca nemoras bas sve u gram gledati..
Kad napravis i probas javi kako su ti se dopali.... :)

cuisine by monsoon said...

Napokon sam uspjela napraviti ove tvoje cokoladice i mogu ti reci da su bas fine iako, po mom ukusu, malo 'too rich'. Djeci to nije ni malo smetalo da ih smazu sve prije nego sam ih uspjela slikati. Sad znam za iduci put... aparat u ruke odmah...:)))
Ah da, napravila sam iz treceg pokusaja... treca sreca kazu... prvi put nisam imala dosta marshmallow cream, drugi put sam umjesto 1/2 dl stavila 1/2L slatkog vrhnja pa se jelo zlicom i bez glazure.:lol
treci put je sve islo kakao treba. jedino sto sam imala malo muke rastopiti karamele pa mozda drugi put kupim neke druge...
sve u svemu odlicno!!!:))))

Meddi said...

:) Drago mi je da su ti se svidjelo.. sad kad pricas o promasajima nampadose mi one bombonjerice od Marthe S. sto sam 4puta pravila da bi mi tek zadnji put uspjele.. :D a isto kao i ti sam se uvjek zeznula jer nisam gledala recept i uvjek sam neceg vise stavljala nego sto je potrebno...
To da su 'too rich' si upravu zato sam ih ja pravila dosta male tako da je svaki komadic bio dovoljan za samo dva zalogaja.. :)

Alisha said...

Hi,

I'm Alisha from Wowzio, and I'm excited to tell you about our new widget platform that helps bloggers increase readership by providing engaging widgets containing your blog's rich content. You can check out widgets customized for your blog here:

Wowzio Widgets for your Blog

I wanted to reach out to you to ask for your feedback on these widgets (feel free to install them on your blog, if you feel they are a good fit). I'm sorry for leaving this message via a comment, it's not at all our intent to spam you ( which is why i'm leaving this comment on an older post and you can always remove this comment ). Again, we would love to hear your feedback.

Thanks,
Alisha Wright
alisha.wright1@gmail.com